fredag, september 05, 2008

Lever du i rädsla för livet?

Lever man i rädsla för vad som kan hända, så tror jag att man missar många möjligheter.
Själv så vill jag hellre leva för möjligheterna.
Detta har gjort att jag nästan aldrig försitter en möjlighet som kan öppna nya dörrar för mig!
Jag har fått gå på många törnar, tagit många smällar. Men det har det varit värt.
jag hade inte varit där jag är idag om jag inte hade tagit de chanses som visats för mig.
Ingmar Stenmark sa en gång: Journalister brukar efter varje lopp säga vilken tur du hade, men det är underligt att desto mer jag tränar desto mer tur får jag!

Samma sak tror jag det är med att ta chanser när man lyckas så kommer många anser att man hade tur, men jag tror på att man skapade sig egen tur genom att inte Leva i rädsla för livet! och för vad som komma ska!

Inga kommentarer: