fredag, september 05, 2008

I live life to the fullest!

Det är ett löfte jag gett mig själv!
Idag är det Fredag, det innebär att ännu en arbetsvecka har gått.
Vad har då hunnit hända idag?
Jag och Michelle hade veckans första bra morgon hehe.
jag gjorde idag ytterliggare ett försök att lyfta upp henne från vår säng och bära ut henne ur sovrummet in i hennes eget sovrum!
So far so good!
där inne la jag henne i sin säng, och pratade lite med henne, även om hon sov. samtidigt som jag klappade henne över ryggen!
Troligen för att hon somnade så tidigt så vaknade hon till och vi "busade" lite med strumpor och gömma fötterna och till slut hade jag lyckats klä på henne utan att hon blev arg WOW!

På jobb så gick dagen som den brukar, inget särskilt hände, dock var det bra fredags stämmning där hela dagen, det är alltid kul! Det är så skönt att vi är ett så sammansvetsat gäng.
Lite Kelly flirtande han jag också med och en bunke bloggar som ni kan se hehe
Var så fruktansvärt sugen på Thaimat igårkväll att jag föreslog detta till Lunch idag, och det brukar inte vara några problem att få igenom!!! alltid lika gott, eller nästan, i varje fall hehe men definitivt godare än vad matsalen där ofta bjuder på :-)

Fick ett sms som jag gissade var lite argt pga lite saker jag skriver i min blogg, så har väl på sätt och vis lovat att inte skriva mer på den fronten, inte så tydligt i varje fall. Förstår inte varför personen är arg, det är jag som borde vara arg och besviken för länge sedan, men det är jag inte!
Men som jag skrev i en tidigare blogg här så det jag skriver är min verklighet, utan försköningar eller något, och om någon känner sig träffad så kanske det jag skrev där var sant!?

Ikväll så blev det Crepez gjorda på mina underbart fantastiska pankakor, det kan alla som ätit dom instämma att jag är suverän på att göra pankakor!!!
fyllde dem med svampstuvning och så riven ost ovanpå... mmm vad gott och ett glas vitt vin till det, det är ju fredag!

Princessan fick se film idag, det får hon på fredagar och helgen på kvällen.
men för övrigt drar både jag och sandra ner på hennes tv tittande för hon har blivit för fast vid det här med TV, och då tror jag ändå hon tittar mindre än de flesta andra barn i hennes ålder.
Men jag är väldigt emot att ha TVn som barnpassning, ser helre att hon sitter vid sin dator och spelar eller leker med något, där jag vet att hon aktiverar sin hjärna.
För min lilla princessa är oerhört intelligent, det visar hon när hon verkligen vill!

När hon somnat så spelade jag lite NFS ProStreet på projectorn, är så grymt att köra det på 90" även om det spelet kanske inte är det bästa i serien är det fortfarande kul!
Sen blev det PopKorn ett eller 2glas vin till och så försökte vi titta på Dont mess with ZOhan...men den går fett bort den filmen inget hit alls vi stängde av efter 10 minuter och provade med Farscape istället

Nu försöker jag sammanfatta dagen för att gå och lägga mig sen
ska ju vara med på vår uppvisning i Judo på lördag och sen hjälpa en vän att flytta!
Ha det super!! Gör inget jag inte skulle gjort...eller föresten gör det, ha kul!

Dagens Citat: Too many of us are not living our dreams because we are living our fears.

Dagens Låt:
What Do i Do.. Stop Go Fail Succed? Live or Die? I Just Got To Believe

Believe its worth saving
And to get lost, lost in a day dream
So why hesitate
Take me to another place
So far far away
So i can get out of the dark
High speed, like I'm racing
It's like lighting, sky is blazing
But you've lost your way, You've been lead astray
Are there better days for my fallen dreamer

Inga kommentarer: