Vi försöker ju flytta våra lån från Handelsbanen eftersom de pga att de vet att vi ska sälja huset tvärvägrar att skriva ner toplånet som är på över 600'000kr till ett vanligt huslån, trots att huset är värderat en bra bit över vad vi har lån på.
Men de tvärvägrar som sagt skriva ner det lånet.
Pga av detta så kan jag och Sandra inte ta nya billån t.ex. och det ställer till en hel del.
Så nu försökte jag mig på att flytta lånet till GEMOney bank men där fick jag ett avslag pga att det är för många upplysningar på mig, INGEN annan anledning alls, för jag är clean, betalar allting i tid mm mm, men jag har för många Upplysningar på mig, och nu för tiden får man ju en kreditupplysning bara av att skita i en bajamaja för gudsskull.
Så jag kollade med UC hur länge en upplysning ligger..... 36 Månader oavsett om man fått avslag eller godkännande så ligger en kreditupplysning kvar i 3år hur kul är det att veta, hur många Kreditupplysningar har inte tagits på en normal svensk under 3 års tid och hur många avslag genererar inte detta.
det är sjukt tycker jag att man ska nekas något inte för att man inte klarar av att betala, inte för att man har skulder eller liknande
utan för att någon har kollat upp en innan de skickar en faktura, innan man får köpa en tv på avbetalning i 3 månader, eller vad som helst.
måndag, juni 29, 2009
Felrapport
Efter en flygning skriver piloten ut en felrapport,
därefter får mekanikerna en felanmälan och bedömer
vilken reparation felet kräver.
Blanketten är ett papper som piloten fyller i och
mekanikerna läser för att sedan reparera felet.
Mekanikerna skriver sedan, på blankettens nedersta
del, vad de har gjort för reparationer och piloterna läser
därefter igenom rapporten till nästa flygning.
Ingen kan påstå att personalen på marken och
mekanikerna inte har någon humor.
Här är några verkliga, registrerade felrapporter över
behov av underhåll och problem, som Quantas piloter har
skrivit.
Samt vilken lösning som underhållspersonalen har
skrivit.
Som kuriosa ska tilläggas att Quantas är det enda
större flygbolag som aldrig haft en allvarlig olycka.
P=Problem inlämnat av piloten. S=Svar från mekaniker.
P: Innersta hjulet på vänster sida borde nästan bytas.
S: Har nästan bytt ut det innersta hjulet på vänster sida.
P: Testflygningen gick OK, bortsett från att den
automatiska landningen var något hård.
S: Det är inte installerat något automatiskt
landningssystem på detta flygplan.
P: Propeller nr.2 får inte nog med smörjning.
S: Smörjning till propeller nr.2 är OK. Smörjning till propeller nr.1, 3 och 4 är felaktig.
P: Någonting sitter löst i cockpit.
S: Någonting sattes fast i cockpit.
P: Döda insekter på framrutan.
S: Levande insekter är restade i lagret.
P: Autopiloten ger ett fall på 200 fot när flyghöjden skall låsas.
S: Kan inte återskapa problemet på marken.
P: Tecken på läckage på höger sidas landningsställ.
S: Tecknet borttaget.
P: Ljudet i intercom är otroligt hög.
S: Ljudet i intercom inställt till en mera trovärdig nivå.
P: Mothållslåset får gashandtaget att sitta fast.
S: Det är liksom det det är där för...
P: Misstänker att det är en spricka i framrutan.
S: Misstänker att du har rätt.
P: Saknar motor nr.3.
S: Motor funnen på höger vinge, efter kort
sökarbete...
P: Flygplanet uppför sig lustigt.
S: Flygplanet har beordrats att ta sig samman, flyga ordentligt och vara lite mer seriöst.
P: Radarn brummar.
S: Har omprogrammerat radarn till att tala.
P: Mus i cockpit.
S: Katt installerad.
därefter får mekanikerna en felanmälan och bedömer
vilken reparation felet kräver.
Blanketten är ett papper som piloten fyller i och
mekanikerna läser för att sedan reparera felet.
Mekanikerna skriver sedan, på blankettens nedersta
del, vad de har gjort för reparationer och piloterna läser
därefter igenom rapporten till nästa flygning.
Ingen kan påstå att personalen på marken och
mekanikerna inte har någon humor.
Här är några verkliga, registrerade felrapporter över
behov av underhåll och problem, som Quantas piloter har
skrivit.
Samt vilken lösning som underhållspersonalen har
skrivit.
Som kuriosa ska tilläggas att Quantas är det enda
större flygbolag som aldrig haft en allvarlig olycka.
P=Problem inlämnat av piloten. S=Svar från mekaniker.
P: Innersta hjulet på vänster sida borde nästan bytas.
S: Har nästan bytt ut det innersta hjulet på vänster sida.
P: Testflygningen gick OK, bortsett från att den
automatiska landningen var något hård.
S: Det är inte installerat något automatiskt
landningssystem på detta flygplan.
P: Propeller nr.2 får inte nog med smörjning.
S: Smörjning till propeller nr.2 är OK. Smörjning till propeller nr.1, 3 och 4 är felaktig.
P: Någonting sitter löst i cockpit.
S: Någonting sattes fast i cockpit.
P: Döda insekter på framrutan.
S: Levande insekter är restade i lagret.
P: Autopiloten ger ett fall på 200 fot när flyghöjden skall låsas.
S: Kan inte återskapa problemet på marken.
P: Tecken på läckage på höger sidas landningsställ.
S: Tecknet borttaget.
P: Ljudet i intercom är otroligt hög.
S: Ljudet i intercom inställt till en mera trovärdig nivå.
P: Mothållslåset får gashandtaget att sitta fast.
S: Det är liksom det det är där för...
P: Misstänker att det är en spricka i framrutan.
S: Misstänker att du har rätt.
P: Saknar motor nr.3.
S: Motor funnen på höger vinge, efter kort
sökarbete...
P: Flygplanet uppför sig lustigt.
S: Flygplanet har beordrats att ta sig samman, flyga ordentligt och vara lite mer seriöst.
P: Radarn brummar.
S: Har omprogrammerat radarn till att tala.
P: Mus i cockpit.
S: Katt installerad.
Det kommer bli en lång dag....
Var på jobb före kl 6 imorse och kommer jobba till minst 20:00 ikväll!
NÄR SKA JAG FÅ BLI UTVILAD???
NÄR SKA JAG FÅ BLI UTVILAD???
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)