torsdag, januari 20, 2011

SJ's kundtjänst kan bli bättre

Blev en miss när jag bokade Sandras biljett ner från Norrköping till mig.
Efternamnet blev fel
Går in på SJ.se hittar på deras kontakta sida ett 0771 nummer som man kan ringa.
kommer till en sådan där väldigt irriterande automatiskt telefonsystem, efter att tryckt runt på ALLA alternativen så inser jag att man inte kan komma till någon som kan hjälpa mig ändra efternamnet på biljetten.
letar vidare på deras sida och hittar ett annat telefon nummer till SJ, ringer det kommer till en tjej som säger att nej du ska ringa detta nummret ett nytt 0771 nummer, efter att klickat runder i den menyn så kommer jag till en telefonkö, där de säger beräknad väntetid 12 minuter.
Helt överkommligt tycker jag, inte bra men kan leva med det.
efter 23 Minuter så kommer jag fram.
Killen säger då, tyvär är detta inget jag kan göra, jag får koppla dig till Kundtjänst.
ny telefonkö och ytterliggare 15 minuter kommer jag fram till en ny kille som säger...
kanske kan hjälpa dig men bara med SJ tåget, inte Veolia trots att de båda är bokade på samma bokning på SJs hemsida.
blir även tvungen att under samtalet ringa sandra och få hennes personnummer. så skickar han ett resemedgivande som säger att hon får resa på den biljetten som vi betalat och bokat.
de kunde med andra ord inte öändra efternamnet, eller hemresan, utan jag måste även ringa Veolia själv och fixa detta.
så snart 50 minuter senare så är hitresan klar ett samtal kvar eller så..... to be continued