fredag, september 05, 2008

2 sides of the coin

orkade inte sammanfatta gårdagen igår så jag får väl göra det idag istället :-)

Sandra hade ju gnällt på mig i onsdags att "Varför tar du inte och bär in Princessan i hennes rum innan du försöker väcka och klä henne" detta för att Sandra ska få sova 10 minuter till..
jag har provat detta tidigare och utan några bra resultat, men jag tänkte jag får väl vara Sandra till lags med detta då.
Sagt och gjort jag smyger runt sängen, lyfter försiktigt upp princessan.. men nej där slutar allting vara tyst, hon greppar efter allt hon kan hitta sliter nästan med sig täcket från Sandra och sätter igång med sitt "underbara" morgon humör och skrika på mig!
Lyckas till slut få henne att släppa täcke och allt annat hon lyckats få tag på och bär in henne i hennes egen säng, där vi kör den vanliga visan för att klä på henne.
Jobb sen var ganska vanligt, inte mycket att egentligen säga där. det flöt på hade väl ett mindre missförstånd med en av mina arbetskamrater men vi redde ut det ganska bra tror jag :-)

På kvällen sen så får vi en middags incident, Sandra hade sagt dagen innan att hon skulle laga ugnsbakad falukorv, så istället för att sätta igång med maten som jag normalt gör så väntar jag in henne.
Hon kommer hem strax efter mig så inte så lång väntan, och ber mig om jag kan gå och köpa Ost på Lidl som ligger bara precis över vägen.
Sagt och gjort går jag iväg, när jag sen kommer hem igen, så ser jag att det ända som hänt de 20 minuter jag varit iväg är att Ugnen är på och falukorven ligger på en tallrik.
Jag frågar då Sandra om hon vill att jag gör middagen eftersom jag ser att hon sitter framför datorn, ja var skulle hon annars sitta :p
får ett halvsurt svar att "Jag ska ta det" så jag väntar lite ser ingen skillnad utan hon sitter kvar, så jag börjar ta fram, slamrar lite extra kanske av ren irritation för att hon ska reagera.
Så till slut kommer hon och tar över så jag fixar med disken istället.
Ser då att de enda hon tänker göra är att slänga ett par skivor ost på korven och sen ställa in den i ugnen!
så jag frågar då är det det enda du ska göra???
lite irriterad så svarar jag på hennes frågor med att jag skiter i hur du gör, gör som du vill, detta mkt för att dels så vet jag att det brukar inte spela någon roll och hon brukar alltid bara bli irriterad när jag lägger mig i, samt jag är hungrig!
Men snälla någon en ugnsbakad falukorv är inte bara korv med lite ost på!!!
då hade hon lika gärna kunnat steka den bara!
jaja efter mkt om och men och tjaffs så blir det en riktig med både lök ketchup och ost på!

Sandra drar sen iväg på träning, och jag och Princessan sitter kvar och käkar, precis när min princessa ätit upp så säger hon "Pappa jag vill gå och lägga mig" då är klockan bara 18, men hon såg i och för sig väldigt trött ut och hade tydligen somnat under barnprogrammet också innan maten!
Sagt och gjort går vi och borstar tänderna, jag läser Askungen för henne och sen sätter hon sig och läser lite själv!
och slocknar nästan direkt... Hon måste ha haft en lång dag på Dagis.

Vid 19 kom Murarna förbi och hämtade sina pengar, sen så ringer en gammal affärsbekant och vän upp mig, med lite nyheter och ett erbjudande som jag kommer låta er följa längre fram! men det är en möjlighet för mig att tjäna lite extra!! och det behöver jag
Passade även på att gå ut och pilla lite med bilen och mitt ljudbygge där, kändes bra!
Kvällen avslutade vi med att kolla på först de 2 första avsnitten av 90210 LOL så B den var, nästan sämre än orginalet hahaha
och sen ett avsnitt SCRUBS, sjukt kul tycker jag den serien är

Dagens Citat:
Help others achieve their dreams and you will achieve yours

Dagens låt:
"Don’t tell me you’re sorry cuz you’re not
Baby when I know you’re only sorry you got caught
But you put on quite a show
You really had me going
But now it’s time to go
Curtain’s finally closing
That was quite a show
Very entertaining
But it’s over now
Go on and take a bow"

1 kommentar:

Sandra Borglin sa...

Gud vad e det nu Patrik har lurat in dig i igen....