onsdag, november 05, 2008

allt går att lösa med kommunikatioin

Igår fick jag ett positivt samtal, som berättade för mig att ett av mina stora huvudvärk iprincip är löst! kändes väldigt bra, och det hade löst sig tack vare positiv kommunikation, att de 2 parterna hade pratat med varandra på ett vänligt sätt och utan att missförstå varandra.

Nästa sak är att jag och sandra löste ett problem med slutet på veckan och helgen som om vi hade satt oss på tvären hade slutat med att någon av oss inte hade kunnat göra vad vi planerat, men istället hittade vi en bra kompromiss som gör att båda kan göra det som var planerat, himmla skönt det.

så allt handlar om kommunikation och då att både lyssna och tala, ge och ta...

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart! Kommunikation är nog banne mig bland det viktigaste som finns! Kram! :D