onsdag, november 05, 2008

Mo Money Mo Problem

Med mer pengar kommer större problem sägs det.
Pengar är inte allt är ett annat ordspråk, men jag säger Pengar är inte allt, men det är det vi valt att använda för att byta mot tjänster och varor, hade vi inte haft pengar hade vi fått använda något annat som bytesmedel, antingen hade man fått byta tjänster, eller som förr före pengarna, bytte man olika varor..
jag byter 2 kor mot 2 säckar mjöd, hade bara varit så svårt att släpa rundor på en massa kor i plånboken, och hur skulle man mäta sin lön haha
hur mkt tjänar du? 2500Kor, 1300 grisar och 1000 säckar mjöl i lön haha fan vad jobbigt.
Nej Pengar är förbannat bra, och jag anser att de är viktiga för att jorden ska gå runt och jag ser inget fel i att ha som mål att tjäna mer pengar, så länge det inte går ut över sina medmänniskor och att man trampar på andra på sin väg.

Dock finns där en sak som jag lärt mig den hårda vägen...
Blanda aldrig vänner/familj och pengar, det kan bara sluta på ett sätt, med bråk, det är dömt att misslyckas, om det inte gäller småsummor som att man bjuder på en lunch eller så men så fort det gäller mer så slutar det nästan alltids illa, det är synd att det ska vara så så snart det handlar om personer man bryr sig om!

Inga kommentarer: