måndag, september 22, 2008

Pay it Forward

såg denna underbara film igår eller rättare sagt såg bara slutet på den!
men den är så fantastisk, ska köpa hem den så jag kan se den när jag vill.
Hela tanken med att 1 person gör 3 helt osjälviska handlingar, och dessa 3 gör sen 3 osjälviska tankar osv osv det är så enkelt ändå så svårt!
Har ni inte sett filmen så se den omedelbums.
och har ni sett den så se den igen, tänk på vad den handlar om och agera sen

Min tanke med denna bloggen är att försöka göra ett litet experiment.
det är inget enkelt för att göra en osjälvisk handling kräver att man faktiskt observerar sin omgivning, sina vänner sin familj, men även folk runt omkring en!
Jag vill nu uppmana alla er som läser min blogg, gå ut se vilka OSJÄLVISKA handlingar ni kan utföra.
berätta sen om dem här efter att ni gjort dem! så får vi se hur bra vi kan lyckas.
Många bäckar små, jag tror inte jag kan förändra världen, men jag kommer göra mitt lilla bästa för att se vad jag kan göra, och tänk om alla gör så då kanske något kan hända.
Jag tror att det är den lilla mannen/kvinnan som måste agera, inte de stora pamparna!
så snälla för min skull, försök nu!
har ni ingen ide på vad en osjälvisk handling kan vara, se filmen ikväll och fundera lite!

Inga kommentarer: