måndag, september 22, 2008

Groundhog day

eller måndag hela veckan!
den risken är stor känns det som idag.
Denna veckan är det tänkt att Sandra ska ha ansvaret för vår lilla Prinsessa, och jag ska vara "fri" men sen har vi vissa saker vi delar på
sandra tränar Måndag och Fredag tror jag det är så då tar jag mat och natting mm med Prinsessan och jag tränar Onsdag och Lördag så på onsdagar tar Sandra hand om henne och på Lördagar tar Sandra med henne till Ridningen!
det är ett deal som funkar just nu när vi fortfarande bor tillsammans, vi får väl jobba fram något annat när vi sen har separerat på riktigt!
Idag dock så har Sandra varit hemma sjuk vilket innebär att jag tar Prinsessan även idag och eventuellt imorgon!
Jobb var en sådan där dag då det hände i princip ingenting, inte ens kursen jag skulle gått på eftermiddagen blev av, utan den blev inställd hrmf.
bara och boka ett nytt tillfälle igen, det var typ 5:e gången jag försökte gå den utbildningen, kanske ska inse att det inte är meningen LOL

Hämtade som sagt Prinsessan på vägen hem, alltid lika underbart att se hur glad hon blir, idag hade hon fått "guldpåsen" i sitt fack, det innebär att de ska lägga en bok i den påsen hemifrån och ta med, så tror jag de läser den på förskolan sen.
Väl hemma så sätter jag igång med maten
Skulle egentligen haft kotletter, men eftersom Sandra är sjuk så gjorde jag en Potatis Purjolök soppa istället, så att jag skulle vara säker på att hon fick något i sig.
Köpte även ett par choklad med mig hem till henne, som sjuk behöver man något gott och någon som tänker på en!

Min styvfar kom även förbi och hämtade upp lite grejor på tomten, trä som vi ville bli av med nu inför försäljningen, han tog alltihopa, så det var riktigt skönt att bli av med det.
Vår gamla granne var och hämtade prinsessan vid strax innan sex eftersom det var grillning på förskolan, så hon kunde komma dit och leka, det är skönt med trevliga föräldrar till de andra barnen så man kan hjälpas åt!
så Jag och sandra passade på att äta framför "tv'n" och kollade på Stargate Atlantis
sen gick jag ut för att fixa lite småsaker på bilen eftersom jag ska besiktiga den imorgon!
men det ska nog gå bra, måste byta en glödlampa innan bara!

Nu sitter jag här tom i skallen igen, och jag som i bilen hade så mycket jag tänkte ta upp i min blogg LOL
jaja det kommer väl tillbaka så småningom!

Dagens citat:
Forgive yourself for your faults and your mistakes and move on.

Dagens låt:
Min egna Afrodite, en prinsessa utan like
Ditt hjärta för ett rike, du är en gudinna som Nike
Som jag inte trodde fanns, du sätter mig i trans
Hur du rör dig, ur du för dig, med vacker elegans
Jag va din slav utan krav, vilket ledde till min grav
När jag gick av, vi va två skeppsbrutna själar på ett hav
Du lös som en lanterna, klart som en stjärna
När du våldtog mitt hjärta, och sprängde min hjärna

Inga kommentarer: