tisdag, september 23, 2008

osjälvisk handling ?

Eller bara ren snällhet som vanligt!
Jag har alltid och det är väl ett av mina problem, hjälpt människor oavsett om jag velat eller inte, ofta så när folk ber mig om hjälp så ställer jag upp, oftast är fel ord, nästan alltid! jag har ett problem med att säga nej!
Nu ikväll ska jag iväg och hjälpa Sandras mor att städa i hennes kollenilott, jag vet att jag har inget ut av detta, och egentligen hade jag sett fram emot att köra ner till Björn och pilla med bilen!
Men då hon lät desperat, tydligen bara 3 dagar på sig att fixa detta och jag kunde inte igår, och jag kan inte imorgon! så sa jag att jag kan hjälpa till.
Även om jag inte direkt ville, eller kände för det, utan för att jag kan inte säga nej, tycker inte om att göra folk besvikna på mig.
Jaja, så kan jag räkna detta som 1 av mina osjälviska handlingar?
och ska jag då säga till Sandras mor att hon nu ska göra 3st osjälviska handlingar vidare samt berätta om varför för dessa?
Jag får fundera på det under dagen!

Inga kommentarer: