söndag, september 14, 2008

idag!

Idag har varit en skum dag...
Den började med att min lilla princessa väckte mig halv 7 på morgonen, av att hon vill se barnprogram och att hon skulle gå och kissa!
Själv kunde jag inte heller sova mer så det var ju bara å stiga upp!
Lät sandra sova, hon somnade ganska sent och hade nog inte sovit så bra!
plus att som hon själv skriver, man bör inte väcka henne före 9 :)

Själv gick jag ner och pillade lite och fixade och satte mig vid datorn en stund!
sen vid halv 9 - 9 så knackade det på dörren!
hmmm vem kan det vara som bankar på vår dörr ... hehehe

Det visade sig vara Sandras mor, hade helt glömt att hon skulle komma, hon hade frukost med sig och skulle sen hjälpa oss putsa fönster inför fotograferingen av huset på fredag!
Så fort vi fått i oss frukosten så börjar jag förbereda för att ställa mig på en stege hela dagen och måla! alla lådorna på huset ska målas och andra trädetaljer som är obehandlade!
först skulle tydligen alla sågändar oljas så det var ju ett varv runt huset först för att ordna detta.
Sen varv nummer 2 så börjar jag måla den vita färgen, det går ganska bra, tyvär så behöver jag fler penslar (mindre sådana) så att jag kan komma åt runt om och bakom hängrännor och stuprör. jaja fick tatt allting jag kommer åt i varje fall, sen kommer vi behöva en ställning för att kunna måla gavlarna för jag har ingen 7m stege och står helst inte på stege så högt, fast iof trillar jag så blir Sandra kanske glad och får en fin livförsäkring utcashad!

Sen så gjorde Sandra en helt underbart god Blåbärspaj...mmm jag är med paj som tjejer är med chocklad, I LOVE IT!!!! där har ni vägen till mitt hjärta, den går via en paj i magen på mig haha

Sen bar det som sagt av in till Malmö för att träffa Macke och Camilla, vi skulle gå och se Wanted, riktigt cool, kan nog se den igen på Bio för effekternas skull.
jag kan som sagt rekomendera er att se den på bio om ni gillar action!

ni ska jag snart sticka och sätta mig med sandra i soffan och kolla på något (blir nog scrubs känner jag på mig :) )

Dagens Citat:
With Great Powers comes Great Responsibilities

Dagens låt:
It’s all about power then
Take control
Breaking the rule
Breaking the soul
They suck us dry till there’s nothing left
My oh my, my oh my

What about the world today
What about the place that we call home
We' ve never been so many
And we've never been so alone....

So alone

Inga kommentarer: