söndag, september 14, 2008

Analys

Det kan vara bra att ibland analysera varför man är som man är, vad har tagit mig till det ställe jag är på idag!
Varför gör jag som jag gör, jag vet att alla val har konsekvenser, av någon anledning så kunde jag alltid förr förutspå konsekvenserna av mitt handlande innan jag gjorde något.
Men nu på sista tiden så känns det som jag flera gånger tar konstiga vägval, de stigar jag går in på är väldigt snåriga och jag river upp många sår där.
jag borde inse detta långt innan jag jag går in på dom!
Men jag har nog för mycket litat på min intuation att jag väljer rätt vid första anblicken! men jag har hamnat väldigt konstigt.
Många av mina val har i detta sårat mig, sårat de som är nära mig, jag har blivit en väldigt egoistisk person på sätt och vis.
För var jag den snällaste som existerade på denna planet, ställde upp lät aldrig mig själv gå i första hand.
Dock så utnyttjades detta, och vissa försöker än idag göra det.
jag tror alltid det bästa om folk fram till motsattsen är bevisad, det kanske har satt sina spår, och att jag innerst inne har slutat tro det.
eller så är det mina erfarenheter som gör att jag inte låter andra begå samma.
Jag försöker verkligen vara det bästa jag kan, men just nu känns det som det går käpprätt åt skogen.

Än en gång säger jag
Sorry you can blame it on me, ill take take the blame for everything ive done and everything that i might do! even those things that might not be my fault!

Till alla er som jag sårat i mitt försök att hjälpa
FÖRLÅT!
Till alla er som jag sårat för att jag inte vetat bättre
FÖRLÅT!
Till alla er som jag kommer såra
FÖRLÅT! i förskott...

för jag kommer antagligen inte kunna ändra detta beteende över en dag, men jag kan också bli bättre, ha överseende med mig om ni fortfarande vill ha mig som er vän!

1 kommentar:

Anonym sa...

*stor kram* Vi är nog rätt lika i mångt och mycket... :)