onsdag, september 10, 2008

Husen

Jag tittade ju på 2st hus igår, båda låg i 1 miljonsklassen, och efter mycket räknande så har jag insett att jag för de pengarna får hus, med liten trädgård eventuellt ett garage och 3-5rum inne i huset.
dett är precis vad jag behöver.
Lägger jag samma månadsutgift inne i trelleborg fast på en lägenhet så får jag en 3-4 rums lägenhet, med andra ord, vad väljer man!

Jag väljer utan tvekan ett hus som behöver kanske göras vid en liten del men är så mycket mysigare, ger mig och min princessa så mycket mer möjligheter än vad en lägenhet gör!

i varje fall så har jag tittat på 2st hus nu och ska titta på ett på söndag!
hus nummer ett låg inne i Anderslöv c:a 1,5 mil från Trelleborg där finns allt det nödvändiga som affär, pizzeria, bensinmack mm mm och min bror bor där!
http://bovision.se/description/description.aspx?banner=1&guid=81202328
Detta huset hade en helt underbar lagom stor trädgård, 2 rum på nedanvåningen och 2 rum på ovan våningen samt en oinredd vind som man kan göra om till 1 eller 2 rum också.
Det hade även en källare med pannrum tvättstuga och hobbyrum, nackdelen med källaren var att det var ungefär 7cm för lågt i tak för att jag skulle kunna gå upprätt där! och det var betong både i tak och golv så det gör det väldigt svårt att öka takhöjden!
till källaren kom man antingen utifrån trädgården eller från köket!
Köket här var helt nytt allting och superfräscht.
det man i första hand kanske hade fått ta tag i i detta huset hade varit snygga till i dushrummet och Elen!
Detta var ett supermysigt hus, och jag hade definitivt kunnat se mig bo där!

Hus nummer 2 låg i Klagstorp
http://bovision.se/description/description.aspx?banner=1&guid=81086832
Detta huset var lite större än det förra och hade fler rum, dock kändes det lite mer slitet, köket behöver sig en uppfräshning, likaså måste det till fönstersmygar i alla rum då nya fönster nyligen satts in men inga smygar!
här var ingen trädgård att tala om och det är ett ganska stort minus med tanke på Princessan ska ha någonstans att gå ut tycker jag!
Men garaget här hade så många möjligheter, det var enorm och här har jag stor potential att kunna fortsätta med min hobby!
gott. och så låg det lite lägre i pris än det förra!

Ska som sagt titta på ett till på söndag,
men det som det i första hand hänger på nu är att få sålt vårt eget hus och det så snabbt som möjligt!

Inga kommentarer: