onsdag, september 10, 2008

Precis vad jag tycker med

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3284521.ab

läste denna artikel på aftonbladet. och jag kan bara hålla med
om vi inte låter våra barn få leka och prova saker hur ska de då kunna lära sig.
Det var ingen som stoppade mig när jag klättrade högt upp i träd.
Jag vet inte hur många gånger jag trillat och slagit sönder knäna,
för att snacka om alla de saker man gjort när ens föräldrar inte tittade.
Jag har skruvat sönder fler saker än jag någonsin lagat.

men som jag hade med i ett tidigare inlägg, jag tror världen är på väg att hämma våra barn almänt, allt ska vara så försiktigt, föräldrar som gör allt för deras barn för att de idag inte klarar det, men hur ska de då kunna klara det i framtiden, våra barn riskerar att bli kollin som sitter fram TVn dagarna i ända för att vi inte säpper ut dem, tvingar ut dem!
vi tar ifrån dem allt som vi tror är farligt, vi bär dem i trappor för att de inte ska trilla, vi säger hela tiden till dem
NEJ gör inte så det är farligt...
kära någon låt dem prova, låt dem lära sig av sina misstag, hjälp dom istället efter att de provat och kanske slagit sig, då kan man visa hur de skulle gjort och sen låta dem prova igen och igen och igen.
Jag känner här att jag blir helt uppspelt för detta...

Inga kommentarer: