onsdag, september 10, 2008

I wanna be a rockstar

I wanna be a rockstar.. eller jag vill hitta / skapa en möjlighet där jag vet att jag vet att jag har en återkommande inkomst som jag och min dotter kan leva på! och där vi aldrig mer behöver bekymra oss för räkningar, boende om vi kommer ha pengar över i slutet på månaden.
Veta att när vi vill göra eller köpa något så finns pengarna där.
Inte för att jag skulle vilja vinna dessa pengarna, för jag vet att enda sättet att skapa och uppskatta det är om man verkligen kämpat för att komma dit.
Men det hade varit skönt att kanske få en liten skjuts i rätt riktning!

Jag vet att jag kommer aldrig sluta leta / jobba på denna möjligheten, jag tror att efter tillräckligt många misslyckanden måste ju en Lyckande komma (motsattsen till misslyckande måste ju vara lyckande eller :-) )

Idag har vi haft en skum dag på jobb, först verkade det som vi inte skulle ha något att göra, så vi kopplade upp kanonen till en dator och streamade världens undergång på storbild, hyffsant intressant, förstod typ 5% av vad de snackade om.
Men tydligen så blev det inget svart hål som slukade oss i varje fall!
sen så ringde en mäklare mig och sa att de hade en visning kl 15 på ett hus i hönsinge. så vi jobbade på så att jag skulle kunna sticka vid 14:30 för att hinna dit.
Det var ett jättefint och super mysigt hus, som låg på lagom avstånd från T-Borg.
låg hur bra som helst och där hade princessan kunna springa hur fritt hon ville.
Men mitt problem kvarstår....JÄVLA hus måste sälja det nu så e d bara!

Väl hemma så blev det lite småsurfande och sen så fixade jag middag så att vi skulle kunna äta i god tid innan min träning, man måste ju smälta maten för att kunan få ut så mycke som möjligt från sin träning!
Träningen var väl sådär idag, tycker nicklas delar upp det konstigt, vi börjar bli en ganska stor grupp, och så väljer han att själv ta hand om nybörjarna och låta 2st blåbältare ha hand om avancerade träningen, inget illa till de men tror inte de kanske kan ge vad vissa av oss behöver, och en avancerad grupp ska inte bestå av gult och uppåt, vi skulle ha varit oranged och upp och så skulle nybörjarna vara vit och gulbälten! men det är min mening
Får väl se kanske sticker in till Malmö Budokan då och då och kramas lite med dom!
Nu sitter jag här och försöker sammanfatta min dag.
Tycker de blir kortare och kortare, jag får bättra mig :)
Men nu får ni ha en underbar kväll, själv så ska jag kolla på PB och GG!

Dagens Citat: (En av mina favoriter)
Don't let someone else's opinion of you become your reality.

Dagens låt:
Cause we all just wanna be big rockstars
And live in hilltop houses driving fifteen cars
The girls come easy and the drugs come cheap
We'll all stay skinny 'cause we just won't eat
And we'll hang out in the coolest bars
In the VIP with the movie stars
Every good gold digger's
Gonna wind up there
Every Playboy bunny
With her bleach blond hair

Inga kommentarer: