söndag, september 21, 2008

Första dagen på resten av mitt liv

Detta inlägget skrev jag även på www.singelplus.se bloggen för Singelföräldrar, dit jag blev värvad för att blogga :)
Tillbaka till var jag skulle skriva...

Jag tränar Judo 2 dagar i veckan, och jag anser mig själv vara duktig Teknik mässigt, dock så har jag ett problem, jag har inte styrkan längre.
Jag har under aldeles för många år låtit min kropp förfalla, tränat sporadiskt men inte så som jag borde för att vara nöjd!
så nu börjar ett nytt liv med ett enkelt litet program som jag ska köra VARJE DAG
det är väldigt enkelt och är en lumpen grej, som egentligen alla, framför allt vi som jobbar på kontor borde göra.
Det kallas för BRAK
B = Buk
R = Rygg
A = Armar
K = Knän

vad jag kommer göra nu är

Sittups
Rygglyft (liggandes på mage)
Armhävningar
Knäböj

Jag kommer göra så många jag orkar 1 gång om dagen av dessa 4 övningar, tar max 10 minuter, och sen en underbar dush!
borde inte ta lång tid innan man ser resultat
Eventuellt ut och jogga 30 minuter med för konditionens skull!

Inga kommentarer: