tisdag, oktober 12, 2010

Dagens Android Tips


Idag tänkte jag tipsa om en HomeApp som jag själv blivit lite smått förälskad i, den fungerar lika bra på en större skärm såsom SonyEricsson X10 eller som jag som använder den på min SonyEricsson X10 MiniPro. nämligen LauncherPro
Anledningen att jag gillar den är att den är fortfarande fingervänlig, men jag kan ha t.ex. en skärm där jag lägger ut de appa jag oftast använder och sedan kan jag placera en eller flera widgettar på de övriga skärmarna.
Jag kan själv välja antalet skärmar jag vill ha och enkelt med ett drag med tummen flytta mig mellan skärmarna och fortfarande använda telefonen med 1 hand.
Längst ner på skärmen har man en ram med 5st snabbknappar till de vanligaste funktionerna såsom SMS, Telefonboken huvudmenyn mm, denna bar/docka följer med när jag skiftar mellan skärmara så denna kommer jag också alltid åt.
Givetvis kan jag även här byta ut vilka funktioner/appar som ska startas och ligga där.
Så dagens tips är denna HomeAppen som är SJUKT BRA.

2 kommentarer:

Lilla A sa...

Jag känner mig korkad, men jag förstår inte riktigt vad denna app gör? :(

Unknown sa...

med Home så menar man hemskärmarna, dvs så som telefonen ser ut och beter sig. vet inte riktigt hur jag sa förklara det, men provar du den så förstår du ;)