tisdag, september 07, 2010

Dokusåpor och förnedringstv

Jag har en teori varför dessa dokusåpor och annan form av förnedringstv blomstrar som det gör, varför tycker många det är så kul att se på när andra gör bort sig, varför har alla dessa tv program där man rent ut sagt förnedrar sina medmänniskor för tittarsiffror så många tittare.
Jag tror att många idag lever "their life in quiet desperation" missnöjet blir större och större för man har inte tid till ett eget liv och man vill se att andra har det värre! och det är alltid lättare att titta på andra som är fetare, latare, sämre än en själv istället för att rycka upp sig, ta tag i sitt eget liv och faktiskt försöka förbättra det.
Det är mycket lättare att titta på "biggest looser" där dessa kämpar och förnedrar sig på tv än att faktiskt ta på sig sina träningskläder och själv gå ut och gå en timmesrunda, eller släpa sig ner till gymmet, eller bara skippa den där extra McDonaldsburgaren.
Eller att se alla som skämmer ut sig i Idol auditions istället för att själv försöka följa sina drömmar, då kan man bara sitta där med godiskålen i knäet och fjärrkontrollen i handen och tänka, fan tur jag inte gjorde bort mig när jag följde min dröm, jag skippar mina drömmar och tittar på när andra kämpar för sina istället och gör bort sig!
MEN Oavsett hur dåliga dessa är så är dom många gånger bättre än dej som sitter hemma i TV soffan, för dessa tjejer och killar följer sina drömmar, de försöker lyckas istället.
och oavsett hur många gånger man misslyckas så har man egentligen inte misslyckats förän den dagen man begraver sina drömmar eller ger upp på sina mål!

Så istället för att bara titta på alla dessa förnedrings program och dokusåpor, TA TAG I DITT EGET LIV ISTÄLLET!

1 kommentar:

Anna sa...

Mycket bra Tommy. Håller med, man ska aldrig begrava sina drömmar.