tisdag, september 07, 2010

Biltjejer!


Har på senare tiden på g.org läst en hel del bloggar framför allt från tjejer som blir dåligt behandlade och ifrågasatt hela tiden pga att de är tjejer med bilintresse!
Jag kan inte riktigt förstå dessa som ifrågasätter dem, bara för att de är tjejer? det är sådant som vad har de att göra vid en bil, dom ska se snygga ut inte rota med motorer och olja ner sig mm mm.
Dessa kommentarerna är utanför min förståelse, varför skulle det vara så konstigt att de har samma intresse som en kille, bara för att dom är snygga? Varför skulle inte de kunna klara eller gilla att skruva, trimma, bygga med bilar precis så som jag och många av mina killkompisar gör!
Trodde inte könet, eller hudfärgen för den delen skulle spela någon roll i vilken hobby man sattsar på, det handlar väl helt och hållet om ens uppväxt, och ens socialabakgrund? eller är jag helt ute och cyklar här.
Jag tycker de ska stå på sig, det är väl inte konstigare än att killa pluggar till dagis"fröknar" eller lagar mat? eller sysslar med ridsport? ingen skillnad, utan låt alla göra det dom vill för att de tycker det är kul, sluta bry er som att vi är fysiskt olika, vi kan ändå tänka likadant och tycka likadant!!

Inga kommentarer: