måndag, juli 19, 2010

influenser


Just nu är Michelles största idol hennes Mamma, med all rätt.
Men man märker väldigt tydligt vissa saker som hon tar efter, Sandra hade haft feber i helgen och när jag hämtade Michelle idag, gissa vem som säger att hon har feber.... Jo Michelle!
Hon frågar mig väldigt ofta efter huvudvärkts tabletter, och säger att hon har ont i huvudet, men får man bara henne att tänka på något annat så har hon helt plötsligt inte huvudvärk längre.
Hoppas bara att hon inte knaprar piller för allt möjligt hemma hos Sandra.

Och sen idag sa hon en sak som skar i mitt hjärta.
Hon sa "Pappa när jag blir 15 år så vill jag bara bo hos Mamma"
Mamma har sagt att när jag är 15 får jag välja om jag vill bo hos Mamma, eller hos dig eller bo själv
dock verkar det som Sandra missat ett väldigt viktigt alternativ! hon får även välja att bo hos oss båda! hon måste inte välja Mamma eller Pappa. Jag förklarade det för henne och man såg att ett litet Ljus tände sig i hennes ögon.
Jag vet att det är långt kvar tills dess, men oavsett när hon säger något sådant så gör det ont i hjärtat.
Jag skulle aldrig själv be henne välja mellan Mig och Sandra, det är ett beslut som Michelle få ta om hon ens vill ta det. Lika mycket kan säga att hon inte vill ta något val alls, så varför ens berätta för henne redan något som inte kommer hända förrän om 5-10 år!

Inga kommentarer: