måndag, juli 19, 2010

En fantastisk rolig helg


Har haft en fantastiskt rolig helg.
Min helg började i Lördags med att jag stack till garaget, var tvungen att fixa Handbromsen så jag kan ombesiktiga bilen innan Touren.
Efter mycket bråk med bil och bromsar så får jag till det, tog ett helt gäng timmar och många svordommar, kommer hem riktigt trött och smått irriterad, hem i lägenheten, tar det lite lugnt fixar lite med sådant som måste göras inför Touren.
Ser att vädret är riktigt bra, dvs svalt och molnigt, så bestämmer mig för att tvätta och vaxa bilen, så att det är gjort innan Touren också.
får ett SMS då från Andy först som frågar om jag kommer upp till Helsingborg, är lite småsugen, men drar mig för att ligga och köra den timme det tar dit, inte riktigt på humör.
Men så får jag ett även från Eza som frågar om jag dyker upp, och om jag är redo att promota Touren lite.
har fortfarande inte ätit middag och klockan är snart 20 på kvällen, men tänker, att kan lika bra köra till Race 4 Fun's träff som att sitta hemma i lägenheten.
Sagt och gjort, kör upp till Helsingborg och möter upp resten av gänget på Väla's parkering. dyker upp fler och fler bilar, träffar många nya människor.
kollar lite hur R4F organiserar allt, har ett förmöte, folk som åker i förväg och planerar och sätter upp allting inför nattens aktiviteter.
ger mig en spot under mötet att Promota Skåne Crazy Tour, då en del från R4F kommer köra med.
Efter en stund på väla drar vi vidare till Nattens egentliga aktiviteter.
och kan bara säga att R4F har sjukt bra koll, säkerhet, och organisation av Street Racen, det körs på ett område som inte har trafik på kvällar och helger, ute i ett industriområde. det spärras av, har comradios, en riktig start lampa, allt organiserat i samma stil som RaceWars från FF1 filmen.
Det körs fram till halv 1 på natten ungefär och är riktigt kul att se alla förare, både de som "bränner" däck och stilar, samt de som draggar.
efter detta sticker jag tillsammans med Andy och Fia till ättekulla MC Donalds och äter, där träffar vi på Linda, David och Ola, sitter och snackar och har sjukt trevligt fram till strax efter 3 på natten innan jag kör hem igen.
Så allt som allt en sjukt kul lördags natt jämfört med hur den började.
kommer definitivt köra upp till deras tillställningar igen.

Inga kommentarer: