måndag, maj 10, 2010

Viktigt att kunna be om ursäkt

Det är otroligt viktigt att kunna be sina barn om ursäkt om man gjort något fel, hur ska de annars lära sig att själva be om ursäkt.

Idag när jag kallade in Michelle för att maten var klar, så säger en av hennes kompisar där ute att hon blivit av med sina skor, jag blir lätt irriterad, för jag och Michelle har flera gånger haft diskutionen att hon inte får ta av sig skorna ute, för hon blir av med dom, och hon förstör sina strumpor, samt det är inte tillräckligt varmt så hon kan bli sjuk.
Oavsett så var jag irriterad så jag skäller på henne där ute om det, bland hennes vänner, och vi går in och äter, efter maten går vi ut och letar efter skorna, men innan vi går ut så ber jag om ursäkt för att jag skällde på henne mitt bland hennes vänner, och att jag ska tänka mig för nästa gång.
Oavsett så hittar vi skorna eller rättare sagt Tindra en av tjejerna där ute har hittat dom medans vi var inne och åt.

Inga kommentarer: