måndag, maj 03, 2010

Man blir bara blåare


Läste snabbt nu vad som sker om vi blir ett rödgrönt sverige igen!
Skatten för oss som jobbar höjs så att de som inte jobbar ska få det lättare att fortsätta vara hemma.
Visst vi har en stor arbetslöshet och det behöver skapas fler jobb här i landet, men jag tror inte det är bra att göra det dyrare att faktiskt ha ett jobb och tjäna pengar, och göra det billigare och enklare att vara hemma.
Jag tror fortfarande på att enda sättet att skapa fler jobb är att göra det lättare att äga och driva företag, uppmuntra småföretagare att kunna ha en eller 2 anställda göra det faktiskt lönsamt att driva eget idag!
Vidare så höjs skatten på Bensin, så att de som faktiskt drabbas hårdast är de som redan idag har störts utgifter att ta sig till sina jobb, dvs alla som bor på glesbyggden, och i sverige för VÄLDIGT många det. kan inte se hur det gynnar någon att göra det dyrare att resa med bilen, för vi kommer fortfarande vara beroende av den, och vi får ju inte mer pengar i fickan så vi kan köpa en miljöbil! eftersom allting blir dyrare!
Sen vet jag inte om det får fler att sluta röka och snusa bara för att skatten på dessa varor ökar mer samt att de även ökar skatten på vin.
Detta gör ju bara att fler handlar i danmark/tyskland istället, och då minskar ju konsumtionen i sverige, vilket gör att de butiker som säljer dessa varor inte kan anställa fler, eftersom de helt plötsligt tjänar mindre, för att de rödgröna i princip tvingar oss att handla från andra länder än vårt eget.
Detta är mitt synsätt, dock tror jag inte jag är helt ensam om det

Inga kommentarer: