fredag, april 16, 2010

Vilken kväll igår


Hämtade Michelle på dagis igår och när jag kom så var hon i värdens bråk med en av fröknarna om att inte ha sin Jacka på sig.

och även när jag kom fram så var hon arg och ledsen som ett bi över att behöva ta på sig jackan.

Efter en stund så löste vi det, då upptäcktes det även att även igår hade hon kissat på sig när de var ute, det är nu andra dagen på rad.

Men jag pratade lite snabbt med en av fröknarna om det, och de tror att det är för att det är ganska stora omställningar för henne just nu, först så flyttar vi, sen så slutar de 2 bästa fröknarna på hennes avdelning, varav den ena var Michelles mentor, och hon var väldigt väldigt bra i mina ögon.

så det är en klar förlust för Högalid att förlora dessa två, och Michelle har varit väldigt ledsen för detta!

När vi sen kommer hem så som vanligt sticker michelle ut direkt för att leka och framför allt för att cykla. Men bara en halvtimme senare så kommer Meja och berättar att Michelle har kissat på sig.

så nu har hon gjort det tre gånger på två dagar, detta är väldigt jobbigt, då jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det.

Samtidigt som jag måste få henne att förstå att hon måste gå in och kissa och att hon kan gå ut sen igen och itne försöka hålla sig eller "glömma" att hon är kissnödig, samtidigt måste jag hantera det faktum att detta antagligen har att göra med de omställningar som varit i hennes liv den sista tiden, och försöka vara förstående och finnas där för henne.

Men det kommer snart bli bättre, vi pratade mycket om det igår, och även i morse innan jag lämnade henne.


Efter maten så mös vi i hennes rum i puffsäcken, jag tror hon är väldigt glad för att få ha en egen tv för hon vill hellre sitta på sitt rum och titta på barnprogram än i soffan trots att vi har fler kanaler i vardagsrummet med barnprogram.

så vi satt där och bara myste fram tills hon skulle lägga sig, sen blev det som vanligt saga och efter det så lyssnade hon på Mora Träsk och läste lite själv.


Kvällen avslutade jag med ett Skåne Crazy Tour 2010 möte där vi satte upp nytt datum och lite andra detaljer kring Touren som nu närmar sig i rask takt.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag tror inte du behöver vara orolig, och precis som dagisfröken sa så har det förmodligen att göra med all omställning av nytt boende, en till (två) familjemedlem och allt annat som snurrar runt i en ung frökens hjärna :)