fredag, april 16, 2010

Vänner och bekantskaper


Läste en blogg om att man kanske ibland bör rensa bland sina vänner, och se över vilka vänner är värda att "behålla" man kanske har ett antal vänner som egentligen inte är vänner tillbaka utan som behåller mig i sin bekanskapskrets för att de ska kunna ha någon att klaga till någon att dela sin misär med.
Men är det värt att behålla vänner som inte tillför något, personer som inte stöttar och lyfter upp en utan snarare drar ner en genom att säga saker som...
Det där kan inte du göra, det funkar inte, trodde du verkligen du skulle lyckas mm mm
istället för att säga saker som Klart du kommer lyckas, vill du ha hjälp, kan du visa mig hur man gör.
Negativa personer har inte i mitt liv att göra längre, det är dags att rensa ut alla personer som dra ner mig, som suger upp min energi, och laddar ur mig.
Det är dags att se över och värdera upp de som finns där när man verkligen behöver dom, som som i vått och torrt stöder och ställer upp och finns där, precis som jag gör för dom.
rensa bort dom som bara umgås eller finns där när det passar dom.

Watch who you befriend with, you will end up just like your 10 closest friends!
so make sure those are where you want to go and not where you come from.

Inga kommentarer: