måndag, april 19, 2010

mindre än 2 timmar


Det är den tid jag hade på mig att tvätta idag.......
Kom hem vid 5 över 6 idag, insåg att oj jag har tvättdag idag, och är sjukt hungrig också för den delen.
Springer ner och slänger in en 40 och en 60 maskin, ingen färgsortering eller något annat utan bara 40 och 60 tvätt.
kör igång maskinerna, upp sätter igång med maten, som för övrigt blev riktigt god.
40 minuter senare, ner igen, flyttar tvätten från maskin till centrifug, blev 3 rundor centrifugering på 2 maskiner.
varje runda tog 7 minuter c:a.
Hängde tvätt och upp och åt maten som stått lite länge på spisen dock men som sagt blev riktigt god ändå.
ner igen hänga nästa runda, upp och vänta lite.
Ner och ta med sista rundan tvätt med mig upp som var underkläder mm, hängde det direkt i lägenheten.
kollade så jag städat ur allting inte glömt något och att fläkten i torkrummet fortfarande går.

Det är nämligen så att i vår tvättstuga så fimpas all el och maskiner 20:00 prick, efter det så går det inte att köra något, inte ens om det var igång innan 20:00 utan allt stängs av.
Lät dock tvätten hänga kvar till nu strax efter 22, har precis tagit upp allting till lägenheten och så får det hänga tills imorgon där det finns plats så det är torrt att vikas imorgon.

Inga kommentarer: