måndag, april 19, 2010

Crash bom bang




Hemma hos mamma i helgen så hade vi med oss Michelles cykel, nu är det så att där är inte världens lättaste att cykla, men skam den som ger sig.
Så michelle trampar rundor ute på singeln som ligger på tomten medans jag håller på med bilen.
Så helt plötsligt hör jag hur hon skriker, inte ett jag har trillat och slagit mig skrik utan ett nu händer något dåligt skrik.
Så jag rusar iväg mot ljudet och ser hur hon har kommit ut på gräsmattan som har en sluttning, och hur cykeln skenar för henne, rakt ner mot det området där mamma och anders har byggt en liten stenaltan och sänkt ner ett badkar.
och Michelle är påväg rakt mot badkaret, jag ser hur cykeln med framhjulen crashar rakt ner och hennes färd tar abrupt slut, när hon flyger framlänges och landar i badkaret med cykeln över sig.
Som tur var så klarade hon sig bra, bara lite skärrad, ondast har hon i sitt lillfinger som när jag ska lyfta upp henne råkar trampa på, inte hårt men ändå.
och det hindrade inte henne från att fortsätta cykla, dock håller hon sig borta från den gräsmattan framöver.

Inga kommentarer: