måndag, februari 01, 2010

Iphone

Som alla vet så jobbar jag ju på SonyEricsson och byter telefon väldigt ofta, det har gett mig fördelen att jag provat en massa telefoner, både bra och dåliga.
Men så uppgraderade jag mitt abbonemang hos 3 för ett halvår sen och fick en IPhone på köpet, denna har jag använt som min privara telefon nu under en tid, närmare bestämt i c:a 6 månader.

Mitt intryck av denna är...
Cool och dyr leksak
värdelös som arbetstelefon och som telefon över huvudtaget,
Jag har ALDRIG haft så dålig täckning på någon telefon som jag har på denna.
bas funktioner inom SMS MM och telefonerande finns inte i den,
att skicka grupp sms kräver att jag antingen varje gång lägger till alla jag ska skicka till, eller att jag köper en dyr application till den som funkar så där, för man slussas hela tiden tillbaka till telefonens egna app.
Smilies i SMS existerar inte.....
egna ringsignaler, ja om jag vill betala 15 kr för att skaffa dom.
skicka grejor till andra telefoner kan jag glömma!

men däremot som lite smidig surfplatta och Internet enabler så funkar den bra, om jag inte ska någonstans där de använder JAVA.

som sagt en snygg, dyr och lätt använd leksakt, men den ryker snart från mig kan jag säga... den är inte värd namnet telefon.

Inga kommentarer: