måndag, december 21, 2009

Pay it forward!

Nu är det jul, vi ger en massa presenter till de vi älskar.
MEN
Vilken tid är inte bättre än nu att faktiskt göra en god gärning för någon eller några ni inte känner, som behöver det!
Jag utmanar härmed alla mina läsare att göra en god gärning i vinter.
Hjälpa en granne som har svårt att skotta deras uppfart.
en gammal dam som trillat att resa sig upp.
ge en slant till någon som behöver det. eller varför inte samla ihop alla era gamla kläder som bara tar plats i garderoben och skänt till de hemlösa i er stad!
Jag vågar garantera att ni kommer må bättre, sova bättre och samtidigt fyller ni på ert Karma konto!
Vad ni ger kommer ni få igen!

Berätta för mig vad för goda gärningar ni gjort och kanske det inspirerar andra att göra något gott för världen!

2 kommentarer:

Lilla A sa...

COPYCAT ;) Läste du min blogg och blev inspirerad? :)

Unknown sa...

Hej Anna

till viss del, men det ligger och lite i en del som jag skrev i söndagens blogg och en tanke jag haft för mkt länge sen i min blogg.
Men iden kom tillbaka efter din blogg!