måndag, december 21, 2009

Oro

Jag får frågan i princip hela tiden och har fått den nu i över ett år om jag är orolig för mitt jobb, vad som händer och om jag får vara kvar.
Verkar som alla andra är oroliga för mig!
Men som jag ser det, Om jag skulle förlora jobbet pga att dom skär ner på SonyEricsson så är det ingenting jag kan påverka, så jag oroar mig inte!
utan jag har istället 2 val, antingen är jag kvar och kämpar vidare tills dom säger upp mig om dom nu säger upp mig, eller så letar jag upp något annat och lämnar SonyEricsson.
Men jag trivs fortfarande här, och jag har en plan för min framtid oavsett!
Så om jag skulle gå och oroa mig för mitt jobb, så skulle det dels innebära att jag skulle själv må sämre, mår jag sämre så gör jag ett sämre jobb ifrån mig och då ökar chansen att jag inte får vara kvar!
Så antingen sätter jag mig själv i en ond spiral som ökar mina chanser att bli uppsagd då "Det blir som man tänker" eller så kämpar jag på och gör ett bra jobb och ökar mina chanser att få stanna!

Inga kommentarer: