fredag, november 20, 2009

if money where no issue

Vi är tillbaka där! om pengar inte var ett "problem" om man hade precis så mycket man behövde och lite till. Då hade allt varit så mycket enklare.
Jag vet vad jag vill, jag vet varför jag gör det jag gör, jag vet vilka mina mål är!
Pengar kan köpa lycka! ja jag är tillbaka på den diskutionen igen.
men jag är säker på det, därför att pengar kan ta bort mycket problem och bekymmer, de kan göra att man faktiskt kan koncentrera sig på det som gör en lycklig och inte bara på att överleva.
Och desto mer pengar man har desto lättare har man att hjälpa andra med!
även om jag har det tufft nu så lägger jag alltid en slant i bössorna som går till Ronald McDonalds barnsjukhus och rädda barnen. och hade jag haft mer så hade jag lagt mer! eller skänkt på andra sätt.
Jag hade kunnat åka upp till min Sandra när jag ville och inte bara när plånboken tillåter det.
jag hade kunnat visa Michelle världen, eller om något skulle hända henne ge henne den bästa hjälp som existerar, för att jag älskar henne och för att jag kan.
Detta får låta hur kapitalistiskt som helst, men detta är min tro, detta är vad jag känner, tycker och tänker.
Jag kanske ibland drar saker till sin spets, det är för att jag vill väcka en reaktion, en tanke!

Inga kommentarer: