fredag, november 20, 2009

If money.... Part 2

jag var idag och såg 2012, och där fick jag en tanke.
En rysk man sa att han betalat 1 miljard Euro för var och en av sina barn och sig själv för att rädda dom från katastrofen och ge dom en plats på de arkar som byggdes för att rädda delar av mänskligheten.
Givetvis ska man rädda så många som går, men att i en sådan situation rädda alla människor på jorden går inte, så valet är rädda vissa, eller rädda INGEN.
och för att bygga arkarna så behövdes kapital annars hade inga arkar alls blivit byggda!
för att få kapital så såldes biljetter till de rikaste i världen.

1. hade jag haft pengarna och fått möjligheten att köpa biljett till de jag älskar så hade jag inte tvekat en enda sekund! det hade ingen gjort, Man gör allt som står i sin makt att rädda de man älskar och hjälpa dem!

2. Regeringsmännen världen över hade ett beslut att ta, att rädda de som kan föra mänskligheten vidare, dvs de smartaste, de bästa alteterna, och de som helt enkelt på ett eller annat sätt har bäst gener - Survivel of the strongest! Men även att rädda en del av vårt kulturarv och vår historia.
För att finansiera att rädda mänskligheten så behövs kapital, detta skaffades genom att bygga plats till världens rikaste också för att dessa skulle KÖPA sina platse, och skapa kapital som kan rädda de som behövs för att vi ska överleva!
Dom tog det enda beslut som fanns för att rädda mänsligheten från total utplåning.
det är nog det tyngsta beslut någon någonsin skulle behöva ta, att bestämma vem som lever och vem som dör.

Inga kommentarer: