fredag, oktober 09, 2009

Second best is the first looser!

Det är bättre att kämpa bra än att vinna!
Nej nej nej... Man ska kämpa bra och vinna, målet med en tävling är väl alltid att vinna? annars kan man lika bra strunta i det!

åååh du gjorde ju ditt bästa, BULLSHIT, om jag gjorde mitt bästa varför vann jag inte då?
För att den andra var bättre, nej för att jag inte gjorde mitt bästa, för att jag kanske inte tränat så mycket som jag borde, lagt ner den energi som det krävdes osv osv

Jag är en tävlingsmänniska, men jag är en väldigt bra tävlingsmänniska dock!
Jag har aldrig varit en dålig förlorare och kommer aldrig vara, man kan aldrig skylla på omständigheterna, eller på någon annan om man inte vinner, Det är alltid upp till en själv vilket resultat man presterar!

Jag skulle aldrig sura, eller bli arg för att jag förlorar, eller i varje fall inte på någon annan, utan de gånger jag inte vinner så ser jag alltid över, vad kunde jag gjort bättre, vad hände!

Varför går jag in på detta då?
Det är inte så att jag ska tävla snart, eller har tävlat nyligen.
Men hela livet är en tävling, och jag tycker inte om att komma på andra plats, framför allt inte om det är något jag vill ha.
Jag vill inte vara den som kommrt tvåa! inte i något!
Och detta har varit lite tankar som kommit upp i mitt huvud på sista tiden... saker som har med mitt liv att göra, och vissa omständigheter!

Inga kommentarer: