fredag, oktober 09, 2009

Målar in mig i ett hörn!

Känns som jag håller på att måla in mig i ett hörn!
som om jag är på väg in i en situation där det inte kommer sluta bra, där jag krånglar till det för mig mer än nödvändigt.
Där jag både vill ha kakan och äta den!
Där jag kommer i slutändan såra någon, utan att jag vill det, utan att egentligen mena det!
Förstår inte ens hur jag... JAG kan hamna i denna situationen, för jag har ju inte gjort något fel! och ändå har jag det känns det som!
Var gång jag tror att nu löser det sig, så målar jag in mig mer istället!
ARGH blir tokig....

Men jag säger som jag brukar, det löser sig alltid i slutändan, och det tror jag fortfarande på....

1 kommentar:

Vivendi sa...

Och jag säger som JAG brukar - du vet vart du har mig.

Även om man inte gjort något fel är det tyvärr omöjligt att vara neutral i allt, någon kommer alltid anse att man sviker genom att inte ställa sig på dennes sida i stället.

Det ÄR komplicerat. Och man kan inte vara alla till lags. Du får anpassa dig till dig själv i första hand, och låta de omkring ta det som det är, för ska du anpassa dig till olika viljor blir du själv en viljemässigt oformlig amöba, och det lär inte bli så bra det heller...

Lyssna inåt! Och tiden är din vän!

(Ja, du får gissa EN gång hur jag kommit fram till det här... ;) )