fredag, oktober 09, 2009

Där jag går det jag ser e mitt samhälle sjukt

För jag är född i ett land, växt upp i en trygg stad
men allt jag ser nu är ett land utan ryggrad
problem på våran bakgård, våld på våra gator
vad har hänt med protester, säga ifrån och skrika slagord
vad har hänt med förebilder, hänt med våra viljer
är han som langar ladd och rattar merca han som vinner..

Kids som kommer upp ser bara cash och flash
för minns när slitz var musik, det är bara tits och ass nu...
Skönhetsideal, hon ska vara slank och smal
marknadsförs hårt utan samvetskval..
har hon haft någon man är hon en vandringspokal
har hon haft något jobb så var hon underbetald

Tjejer kallas horor innan... dem börjar femman
är det fel på skolan eller.. fel där hemma
Signaler som vi sänder ut.. känns mer än akut..
Där jag går det jag ser e mitt samhälle sjukt..


Inga kommentarer: