måndag, oktober 19, 2009

Kalas i helgen!

Hela helgen har varit fylld med kalas kalas och kalas!
I fredags så Fyllde min lilla prinsessa år, och hon bestämde att vi skulle äta på McDonalds, sagt och gjort iväg till Makedonkan i trelleborg, där hon valde sin mat och jag min, sen satt vi länge och nog och åt där, innan vi begav oss vidare till Hemmakväll och hyrde en film! Blev Barbie som de 3 musketörerna eller vad den nu hette.
Hon tyckte den var bra i varje fall, till filmen åt vi ALDELES för mycket godis, och bara satt och myste
Men innan filmen, så låg där en "skattkarta" på hennes skrivbord, med hjälp av denna kartan så fick hon leta igenom huset efter sina paket som låg gömda lite här och där!
Detta älskade hon och var betydligt roligare än att bara "Här har du lite presenter" så det kommer jag nog fortsätta med nästa år också!

Lördagen sen kom Sandra och hämtade Michelle efter frukosten för att åka till ridskolan, och jag passade på att plocka lite och städa lite därhemma inför söndagen!
Sen på eftermiddagen så begav vi oss till Kulhuset för barnkalaset vi hade bokat där, det var SJUKT mycket människor på kulhuset denna lördagen och barnen hade jätteroligt att leka och busa där!
Det bjöds på varmkorv och glasspinne till barnen, och Michelle fick öppna sina presenter hon fått där, sen på kvällen var hon så trött så vi mös framför en film bara!
Hon har blivit så mysig av sig, vill ha sällskap och krypa upp i knäet när vi tittar på film, det är riktigt underbart att spendera den tiden med henne!

Söndagen slutligen gick i städning och bakets tecken, (om man bortser från Bilincidenten) Sandra kom vid lunchtid och satte igång att baka, jag gick och plockade lite och försökte roa michelle när hon inte hjälpte Sandra att baka!
Vid 3 tiden sen kom halva tjocka släckten (andra halvan kunde inte komma pga olika anledningar) och det blev mycket trevligt, jag fick även hjälp av Anders, syrrans kille att få hem min bil från Björn! efter kalaset så var det en sista kväll av mys framför en film med Michelle, för att nu vara utan henne i en hel vecka!
Känns redan tomt därhemma!

Inga kommentarer: