lördag, augusti 22, 2009

TV vs Dator

Funderade lite på det där med att min dotter väldigt ofta vill sitta framför TVn eller Datorn!
Jag är helt emot att använda tv och filmer som barnpassning, och hos mig är TVn väldigt sällan igång! detta då jag anser till viss del den vara fördummande!
man blir matad med en massa men man är inte själv aktiverad, hjärnan går bara på halvfart och blis slö och mushig istället för att få jobba.
Jag tittar själv väldigt lite på TV, jag har lite serier jag följer och detta gör jag när jag vill inte när TVguiden bestämmer att de ska gå, tackar Internet.
Så när Michelle vill sitta framför något som inte är Lek, som givetvis är det jag föreslår oftast, så låter jag mycket helre henne sitta framför datorn.
Detta för där måste hon tänka, hon är mer eller mindre aktiverad där, det finns massa bra sidor med pyssel, prova på mm mm, så i mina ögon är Datorn, ett bättre alternativ än TVn alla gånger, och det är anledningen till att jag också ser till att hon har sin egen dator redan!

Inga kommentarer: