onsdag, augusti 26, 2009

jag avskyr

Jag avskyr att klaga....
Satt och läste min blogg för de senaste dagarna och känns som jag bara klagar och "mår dåligt" hela tiden.
Jag gör väl egentligen inte det, jag tror för mycket, läser in i saker för mycket!

Allt detta har mycket att göra med att när det är saker som rör mitt hjärta så är jag idag väldigt osäker, blivit "bränd" för många gånger, så jag är rädd! och när jag väl öppnar upp mig så är det hela tiden i rädsla för att bli bränd igen.

men fick idag en tankeställare.
kom att tänka på ett citat från The pursuit of happyness en helt fantastisk film föresten.
Citatet i varje fall är
-Vet du varför du faller?
- Det är för att du ska lära dig att resa dig upp

och så är det väl så länge man reser sig igen efter varje motgång så blir man starkare, så då borde mitt hjärta vara så mycket starkare än det är.......

2 kommentarer:

Vivendi sa...

Du klagar inte. Du bekymrar dig och ventilerar det. Och när du sorterat ut det tar du tag i det och är konstruktiv igen.

Men visst fan måste man falla, och för varje gång man faller blir det lättare att resa sig igen (eller klättra upp ur det mörka hålet) eftersom man gjort det förut och kan lita till sin förmåga.

Dessutom, berättar man om situationen upptäcker man snart människorna omkring som räcker fram ljus och tändstickor för att lysa upp mörkret och som erbjuder händer att hålla i på vägen. :)

DET har också ett värde, som man missar helt om man ständigt bara biter ihop och går framåt utan att stanna upp, även om det kan bli skrapsår på knäna... :)

Var rädd om dig! Kram! :)

Sandra Borglin sa...

Är inte det citatet från Första Batman filmen??