onsdag, augusti 26, 2009

Gratis

En mycket mycket god vän som jag tycker väldigt bra om har flera gånger sista tiden frågat mig varför jag ställt upp på vissa arrangemang GRATIS
Varför jag inte tagit betalt för min tid, och hur jag kunnat göra det för den personen.
Mitt svar har alla dessa gånger varit att jag har en anledning till det jag gör.
Jag gör det kanske gratis i pengar, men det som jag får tillbaka av att ställa upp kommer framöver betala sig duktigt tillbaka till mig.
Jag har sett möjligheterna med det jag gör, och jag är en oppertunist på sätt och vis.
För ser jag en möjlighet som kan löna sig för mig så är jag aldrig sen att ta den.

If you had one shot, one chanse to get everything you ever wanted... WOULD YOU TAKE IT OR JUST LET IT SLIP?

Detta är mitt motto som jag alltid levt efter, aldrig försitta en chans, en möjlighet, oavsett vad det är.

Och det har jag gjort här, vissa gånger går det åt skogen, men jag har ALLTID lärt mig något av det, så jag har ALLTID vunnit, jag har alltid vunnit kunskap. och kunskap kan ingen ta ifrån mig.
Kunskap är mer värdefullt än något annat.
Kunskap = Makt

Inga kommentarer: