fredag, april 10, 2009

en lång lärorik dag

Precis hemkommen från träningen i Kristianstad, det var Kataträning, dvs när man gör ett antal kasst i serie, och allt ska vara perfekt, inklusive hälsningar, hur man reser sig mm mm
Detta är något som krävs för att man ska få gradera till svart bälte.
Jag har inte tränat kata på 17 år så man är lite ringrostig, plus att det har förändrats väldigt mycket.
Jag kommer nu att tillsammans med Vemmenhögs budoklubb börja träna Kata 1 gång i veckan på lördagar.

Känner nu efter träningen att jag kommer ha såååå ont i kroppen imorgon, och sådan träningsvärk.

en annan sak som kändes underligt var att här var ju bara brun och svartbältade, så istället som jag är van vid att sittar vid hälsningen längst till höger som högst graderad, så fick jag nu sitta längst till vänster, då jag tillhörde de lägst graderade. Det var jag inte van vid.

Imorgon blir ytterliggare en tidig morgon, ska vara hemma hos macke och camilla vid 5:30 på morgonen, så vi kan möta upp karavanen från svågertorp kl6, sen bär det av till Elmia Custom motor show, årets häftigaste bilhändelse, och starten på bilåret.

nu ska jag däremot ta det lugnt försöka komma i säng tidigt, någon har ju fått mig att fastna framför Facebook och snacka sent på kvällarna nu, vilket iof är väldans trevligt, och sömn är ju överskattat ändå!

Inga kommentarer: