fredag, april 10, 2009

barn och deras frågor

Återkopplar lite till föregående inlägg, tell me why med Will smith och Mary J Blige, en helt underbar låt med en text som jag tror många föräldrar på ett eller anant sätt kommer ställas inför.

Och hur svarar man på dem, om Michelle kommer och frågar varför folk dödar varandra, eller om jag säger till henne att man säger inte till någon att man är död, eller ska döda!
eller varför har vi krig, vad svarar man på den frågan, mitt första svar som ett resultat på min egen reaktion är, därför att folk är korkade och rädda.
men jag har egentligen inte något riktigt svar, eller på frågan varför slåss man?
det är många sådana stora frågor som jag önskar jag kunde ge ett vettigt svar på men, man får väl helt enkelt använda sitt sunda förnuft och förklara att det är fel på ett så pedagogiskt sätt det går, men ändå, jag vill kunna "make a difference" och för mig räcker inte dessa svaren!

Inga kommentarer: