lördag, januari 10, 2009

blir så arg på mig själv

Jag har precis kommit hem från Judon.
och är helt slut, men där får jag skylla mig själv som suttit på min häck hela vintern och knappt rört mig... tar ju som sagt bara 2-3 veckor att förlora flera månaders träning :(
men det som gör mig arg är, att de andra vinner över mig i styrka, jag har ingen styrka alls jämfört med de andra.. ok de flesta är byggare eller liknande fysiska arbeten, och jag en kontors råtta, men Judo är INTE en styrke sport, det är en teknik sport, och jag kan teknikerna, jag är duktig på att lära ut dom, jag vet hur dom ska se ut och göras. MEN jag slarvar när vi kör Randori och Nevaza (Stående respektive sittandes kamp). och det är det som gör mig arg, att jag slarvar!

en annan sak, ni får alla komma till Kristianstad den 31:a för då ska jag tävla igen för första gången på 10år, så får ni heja på mig, målet är att komma hem med Medalj :)

Inga kommentarer: