lördag, december 20, 2008

The Game


eller spelet som den heter på svenska, en bok som när den släpptes varit väldigt omdiskuterad, skriver av Neil Strauss.
Boken är en verklig händelse, den handlar om att Neil fick som uppdrag att granska och skriva en artickel om ett särskilt "community" av Mästerraggare.
Han anmälde sig till ett seminarie med en kille som kallade sig Mystery, och blev ganska snabbt vän med honom, och blev även vid ett tidigt stadie i boken en mästerraggare själv.
I boken berättar Neil som resan som tog honom från nörd som i princip aldrig haft någon flickvän, till en mästerraggare som kunde få vem han ville!
han berättar om hur enkelt det är när man kan knepen, berättar om knepen som så, men mot slutet av boken även om nackdelarna med att varje kväll gå ut och träffa nya tjejer släpa hem dom och ha robotaktig sex.
och om kampen för Mystery som är manodepresiv.

Detta kanske inte var den bästa förklaringen av boken i sig, men det jag vill få fram är egentligen min egen bild av boken, och vad jag lärt mig eller tagit åt mig där.

Kan väl ärligt säga att så som de lär ut att man ska "ragga" är kanske inget som direkt passar in i min natur, men hela iden med tanke på att de diskuterar olika "mästares" läror är att egentligen handlar det om att skaffa sig ett självförtroende, tro på sig själv, och inte vara rädd för att ta kontakt, det värsta som kan hända är ju egentligen att man får ett nej!
eller hur, så hälften vågar hälften vunnet.
Boken var i varje fall väldigt bra tyckte jag, den var rolig att läsa och många gånger svår att lägga ifrån sig!

Inga kommentarer: