fredag, november 21, 2008

Snorhalt ute

När jag lämnade huset så var det torrt och fint ute, vägarna såg hur fina ut som helst, och det var bara lite kallt ute!
när jag sen kommit ut ur trelleborg så började det snöa lite granna. men desto närmare Svedala jag kom desto värre blev det, och det låg kvar på vägen och marken med.
ett tag var det så man knappt kunde se något framför sig!
men så fort jag kommit förbi Svedala så blev det kanonfint igen, vägarna var torra och allt flöt som det skulle. Det var ju skönt det.
när jag väl svängde av motorvägen vid Lund Norra framme vid kontoret, var det som något frusit en isbana på vägarna, det var ren is som låg där, men det snöade inte.
Så på lördag / söndag blir det att leta upp, kolla och montera vinterdäcken, håller tummarna för att de räcker denna säsongen också, har inte råd att köpa nya nämligen!

I garaget på kontoret stod föresten en grymt snygg Mini (har sett den ganska ofta men passade på att ta en bild idag)

Inga kommentarer: