fredag, november 21, 2008

Kommer bli en tuff Jul

Kommer kännas konstigt i Jul, kommer fira Julafton med familjen men det kommer vara utan min familj, Michelle ska fira med Sandra detta året, kommer vara skittufft att inte få fira tillsammans med henne, Se tomten dela ut Julklappar bråka om att hon ska äta julmaten. stoppa henne innan hon käkat en hel pepparkaksburk med pepparkakor själv.
missa allt roligt som har med julen att göra!
och sen tappade jag all julstämmning idag, bråkade om en sak som skulle ha blivit jätte trevlig men som nu bara känns som skit, skiter i allt pallar inte, har ingen riktigt julstämning...
blir bättre nästa år, hoppas jag, kommer nog något som sabbar det man ser fram emot då också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du... Jag har lärt mig att fira jul kan man göra vilken dag som helst där under helgerna, det är en lång julhelg vet du. :) Helgen innan, själva juldagarna och så helgen efter. Det finns MASSOR med tid för mys, klappar, testning av presenterna, mat och umgänge. Min erfarenhet är att det är bättre att fira jul flera gånger och "landa" lite emellan, i stället för att klämma in allt julfirande just på juldagarna. Om inte annat så att barnen hinner smälta vad som händer, vad de fått och vilka de har träffat.

Förra året hade jag bara embla i 1,5 dag, den 27 och halva 28 då Mattias jobbade. I år vill han ha henne redan på juldagen, men jag bråkar allt lite om det, tycker vi ska få fira jul i lugn och ro här.

FÖRSÖK (det är skitsvårt, jag vet) att sänka förväntningarna och ta det som det kommer. Stick in njutning och roliga saker när det funkar, inte när almanackan säger att man "ska". Så gör vi här, och då går det bättre än när vi försöker följa kalendern... :)

Hojta till om du vill prata, jag finns ju oftast tillgänglig vet du. Sånt här är skönt att ventilera lite, för det kan kännas hur jobbigt som helst. En tröst kan vara att man kommer igenom i alla fall, även om det inte alltid känns så när man sitter mitt i det.

KRAM!