tisdag, november 04, 2008

Meningen med livet?!

Fick lite ideer till saker jag vill få ur mig när jag läste Sandras blogg...
Meningen med livet, jag tror att det finns lite olika typer av människor,
haha no kiddin'

Tror vi dels har de som settle with what they have, de som är nöjda med att bara få vara, dvs de som nöjer sig med att ha ett jobb, veta vad de ska göra mellan 8 och 17 varje dag, komma hem till någon, så länge det finns någon att komma hem till. och veta att dagarna kommer inte förändras utan det är så här dom kommer leva.
Inget ont om det, så länge de mår bra, det är nog oftast de som itne tycker om förändringar och trivs med livet så som det är.

Sen har vi de som är ute efter ständig förändring, dom har svårt att sitta stilla på ett ställe för länge, tycker inte om att gå till jobbet och göra samma sak dag ut och dag in. Dom är ofta lite nomader i sitt boende, dvs tröttnar snabbt och vill se nya stället uppleva nya saker hela tiden! Det är dessa som ofta blir Entreprenörer, eller jobbar på företag med stora förändringar. INte alla lyckas, men alla har en intre drivkraft som tar dom framåt, som ger dom det lilla extra när de misslyckas så går de inte ner sig utan ofta reser de sig upp lär sig något av det som hände och försöker igen och igen och igen, för ofta så misslyckas de fler gånger än de lyckas!
Men utan sin drivkraft hade de gått under, och bara drivit omkrign som spöken utan mening.

Detta är som alltid min syn på saker och ting
och jag tror ni alla kan se vilken av de 2 jag tillhöra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm... Det är nog inte svårt att se vilken sida jag tillhör... :) Ska ila och läsa Sandras blogg också, blev ju nyfiken nu! Puss!