fredag, augusti 22, 2008

you never fail until you give up!

Detta är ett citat som jag själv stiftat (sen finns det säkert någon som sagt det före mig...)
Men en av de principer jag har är att man har aldrig misslyckats förän man gett upp!
Även om det inte går så bra och det man gör för stunden inte lyckas, så så länge man inte ger upp så har man inte misslyckats.
Ett mkt bra exempel på detta är den herre som startade Kentucy Fried Chicken!
läs historien om honom så förstår ni, han fick fler nej till sitt recept än vad de flesta av oss får i en livstid.
och 99% av alla vanliga människor hade gett upp för länge sedan, men inte han utan han fortsatte och fortsatte och fortsatte..och se idag finns det inte många länder som inte har ett KFC

Jag har fortfarande inte gett upp på
att tjäna min första miljon, driva min egen verksamhet.
blir rik så att jag inte behöver oroa mig för pengar mer!

ja jag har misslyckats med ett antal affärsideer under åren, jag har gått på många smällar.
jag har oroat mig så jag skulle tro att jag fått magsår, Men jag har fortfarande inte givit upp!

Det är detta som är min drivkraft, detta som gör att jag fortsätter trots allt.
jag har mina svackor men jag kommer ALLTID ur dem!

GE ALDRIG UPP PÅ ERA DRÖMMAR!

http://www.youtube.com/watch?v=uekdv8SiTec
http://www.youtube.com/watch?v=vICbqSjy5lc&feature=related

Inga kommentarer: