fredag, juli 15, 2011

There is 2 types of people in the world

Där är "Darn i wish i had" som går igenom livet och säger
-Nej det kan jag inte
- Nej det funkar inte
- Nej det där klarar inte jag
- Nej, Nej Nej Nej
0ch sen har vi "Gee I'm glad I did", dessa känns igen genom att de går igenom livet med attityden
-Ja klart jag kan
-Ja jag kör
-Ja det fixar jag
-Ja jag löser det
-Ja, Inga problem!

Frågan är vad är skillnaden på dessa 2, båda får samma möjligheter, båda får samma tillfällen presenterade för sig, enda skillnaden är deras attityd till det som serveras dom av livet

Ja sägaren kommer antagligen misslyckas med fler saker än nej sägaren ens kommer försöka, men h*n kommer få fler erfarenheter, och det är erfarenheter som ger h*n nya möjligheter, och det viktigaste av allt är att h*n kommer antagligen leva ett rikare, lyckligare och större liv!

så frågan egentligen är du en som när någon kommer med en ide, en möjlighet eller förslag till dig säger "Nej det där klarar jag inte" eller är du den som säger, "Ja det kör vi för!"



Inga kommentarer: