fredag, november 26, 2010

är tjejer elaka av naturen


Den frågan ställer jag mig då och då.
Senast idag, Michelle och jag kom hem, då var en av tjejerna på gården ute här, hon frågade om Michelle ville vara ute och leka med henne.
så michelle gick in och tog på sig termobyxor och alla andra tillbehör som behövs när det är snö ute.
Men efter 20 minuter kommer Michelle in igen med gråten i halsen.
då hade en av de andra tjejerna kommit ut och tydligen och den första tjejen skulle in och äta men sen skulle de 2 tjejerna leka igen och då kunde man inte vara tre, så Michelle kunde inte vara med längre.
och det är inte första gången liknande scenario utspelar sig här, de andra 2 tjejerna är 1 år äldre än Michelle.
jag vet av egen erfarenhet och har aldrig hört eller varit med om att killar har gjort så, på min tid så var det alltid the more the merrier, och vi som killar har aldrig under hela min uppväxt stängt ute någon på detta viset, eller varit elak på det viset som jag märkt att tjejer ofta kan vara mot varandra.
så frågan kvarstår, är tjejer elaka av naturen, eller var lär dom sig dessa fassonerna

(och ja just nu drar jag alla över en kam, det finns givetvis alltid untantag som bekräftar regeln)

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite är av naturen, men mycket är stereotypt. Jag tror dem lär sig.