torsdag, augusti 19, 2010

Kunde inte sagt det bättre själv

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article7639987.ab

Jag kan bara hålla med Bert, och det märkt så tydligt.
Jag har jobbat med allt ifrån bärplockning för några kronor litern, till att dela ut Kvällsposten ute på landet där det kunde vara kilometer mellan husen, fick själv tjäna ihopa pengar till både tv, moped mm även om jag fick lite hjälp av mina föräldrar, men bara om jag visade att jag själv kämpade för att få råd till de saker jag ville.
idag får våra barn och ungdomar allt serverat, och det värsta är att vi föräldrar låter dom få det.
Jag är glad att jag försöker visa Michelle principen att man kan inte få något för ingenting, är hon duktig och hjälper till så får hon utdelning, men om hon bara latar sig så blir det ingenting.
och jag kommer motivera och föreslå att hon faktisk när hon blir något år äldre ska ha sommarjobb eller liknande för att kunna verkligen köpa de saker hon vill ha. och att hon ska förstå principen av att "There is no free meal" men att om man är beredd att kämpa för det så kan man också få allt man vill, men man måste börja från botten.

Inga kommentarer: